Rozpoczął się transport pierwszych elementów przejściowych dla projektów Bałtyk 2 i 3, co jest istotnym krokiem w realizacji tych inwestycji. Po opuszczeniu zakładu w Antwerpii, komponenty dotarły do portu we Vlissingen, gdzie będą przygotowywane do dalszej instalacji. Te stalowe elementy, produkowane częściowo w Polsce, mają za zadanie wspierać lokalny przemysł oraz przyczynić się do zwiększenia efektywności operacyjnej projektów.
Projekty Bałtyk 2 i Bałtyk 3 zyskują na dynamice, a pierwszy transport ważących niemal 400 ton Transition Pieces to kolejny znaczący krok w kierunku ich realizacji. Woda stanowi kluczowy środek transportu dla tych elementów, które są niezbędne do budowy morskich turbin wiatrowych. Transition Pieces odgrywają podwójną rolę, będąc łącznikiem pomiędzy fundamentami a wieżą turbiny oraz platformą do serwisowania.
Każda partia elementów transportowana jest w zestawach po cztery sztuki, co podnosi bezpieczeństwo i efektywność całej operacji. Po wyprodukowaniu łącznie 100 Transition Pieces, projekty Bałtyk 2 i Bałtyk 3 będą mogły dostarczać czystą energię do ponad dwóch milionów polskich gospodarstw domowych, przyczyniając się do transformacji energetycznej. Realizacja tych inwestycji będzie również stanowić znaczący krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski, z pierwszym prądem generowanym w 2027 roku.
Źródło: Urząd Miasta Łeba
Oceń: Transport pierwszych elementów Transition Pieces dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3
Zobacz Także



